על גוזמאות שבאות מאהבה, על גוזמאות סתם ועל סיפורי רבא בר בר חנה- הוא הברון מינכהאוזן היהודי.
הדמות הכי על- זמנית בסיפור היהודי היא גיבורת המפגש. אליהו הנביא שפרץ לתודעה בסיפורי המקרא, אבל מופיע גם בסיפורי התלמוד, הקבלה, החסידות ואפילו בזמר העברי. אליהו נוגע בהמון נקודות רגישות בסיפור ובזהות היהודית – גאולה, הומור, ניסים, תיקון, חגים ואפילו הילדות של כולנו. אז מה בעצם הסיפור שלו?
נדמה שכולם מחפשים לאחרונה את הגרעין הפנימי של היכולת לחשוב מחוץ לקופסא או הדבר ההוא שקוראים לו "מנוע החדשנות", הסטארטאפ ניישן. במפגש נעסוק בקשר בין אמנות הסיפור בכלל, הסיפור היהודי בפרט, והיכולת להתחדש.
במקום להרצות אני מעדיף לספר כמה סיפורים תלמודיים (אבל לא רק) נהדרים, חכמים ולעתים גם מצחיקים בטירוף כי באופן חדשני אני מאמין (כבר שנים רבות) שבאגדות התלמודיות – בעיקר כשמספרים אותן בקול ובעל פה - מסתתר גרעין תוסס וחסר שקט שעשוי לפתוח פתח לכמה חידות עכשוויות.
הרצאה משעשעת על זוגיות ועל הומור, ועל כל מה שביניהם.
אין מחלוקת על כך שבלי הומור אי אפשר לשרוד את החיים הזוגיים, ובן זוג חסר הומור הוא בדיוק מה שכולנו מאחלים לשונאינו. אבל הקשר הוא דו סטרי. לולא הזוגיות (לא שלנו!! החיים שלנו דבש...) על מה היינו צוחקים?!
"חצי הכוס השבורה" הוא מפגש עם סיפורי זוגות מהמקורות היהודיים, שם גם מערכת היחסים בין ישראל לאלוהיו מתוארת כסוג של זוגיות. וכמו תמיד הסיפורים העתיקים ביותר נשמעים הכי אקטואליים.
אזהרה – אפילו עצה אחת פרקטית לא תיקחו אתכם הביתה מהערב הזה. מלבד ההמלצה לחזור אל חכמתו של היהודי הראשון, ולומר לפחות פעם אחת ביום, אם צריך וגם אם לא "צדקה ממני"